johannasblomqvist.blogg.se

En 40+, överviktig, otränad kvinna som beslutat göra en helomvändning. Skall åka på två veckor till ett Biggest Loser Resort i USA och kommer här berätta om min tid där och hur mitt liv förändras på långsikt.

Dag 5

Publicerad 2016-10-01 01:23:00 i Allmänt,

Så var det fredag då vi hade veckans sista strech. Vi fick idag också kopior på hur Theresa har byggt upp strechningen så vi kan göra det hemma också. Efter frukost tog vi våra snacks och steg på bussen, amerikanska gula skolbussar, som förde oss till Letchworth nationalpark. Den här parken blev förra året vald till USAs bästa nationalpark. Då vi kom till platsen vi skulle stiga av delades vi upp i de som skulle gå längs den asfalterade vägen och gå en ca 4 km länk och den andra som tog skogspromenaden och gick 6,5 km. I och med att jag inte gått här förut och det varnades om höga steg längs skogstigen valde jag den lättare rutten. Vilken vacker park, kanjoner och vattenfall, fåglar som kvittrar, jordekorrar som springer framför fötterna. Det var en härlig upplevelse och jag är glad att jag får göra det på nytt nästa fredag. Vi hade valt våra luncher för ett par dagar sen så då vi kom fram till bussarna åt vi våra luncher vid picnicbordena. Sen bar det av hemmåt igen. Dom som stannar en vecka till hade ingen lektion utan vi gick igenom om det var något på nästa veckas meny som vi är allergiska för. Det tog inte så länge så jag hann ta veckans första tupplur, 25 minuter och vad skönt det var! Eftermiddagens träning var en curcuit träning där tränarna hade en kortpacke ock fick man en nummer skulle man sätta en nolla till och sedan träna på cardiomaskinerna och bränna så många kalorier. Jag fick som första kort en femma så det blev att bränna 50 kalorier på cykeln. Fick man ett ansiktskort var det andra uppgifter som styrketräning eller som jag fick var 20 pushups och 20 kyykkyövningar. Det var roligt men jobbigt. Jag har lärt mej att tycka om träningarna som vi gör här. Den andra träningssessionen fick man välja mellan poolen eller zumba och jag valde den här gången poolen. Vi var 11 på den träningen så vi hade vattenvolleyboll och hade så roligt så. Tänkte att jag skulle gå i bastun efteråt men jag vet inte om den varit på för kort tid eller om den är ställd på låg värme men det var knappa 60 grader så det var ingenting för mej. Gick snabbt till rummet för att duscha och härligt att kunna sätta något annat än träningskläder på inför den sista lektionen och middagen. Maten vi fick var kalkon enchilladas, gott med mexikanska smaker emellanåt. En bra dag efter många träningsdagar. Dag 5 är över!

Kommentarer

Postat av: Peter

Publicerad 2016-10-01 08:28:12

Snärtig buss!!

Svar: Sku se bra ut med jimlog logon på sidan också :)
johannasblomqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela